HKBU | Eng | 中文 | Contact | Quick Links

 

Seminar on “基於時空間行為的智慧城市研究及其規劃管理應用探索”

DATE

18 Dec 2014

 

VENUE

AAB1312, Mult-purpose Room, Academic and Administration Building, Hong Kong Baptist University

 

ORGANIZERS

Centre for China Urban and Regional Studies, Hong Kong Bapstist University
Department of Geography, Hong Kong Baptist University

 

ABOUT THE SPEAKER

柴彦威,北京大學城市與環境學院教授,博士生導師,智慧城市研究與規劃中心主任,日本廣島大學博士。中國地理學會常務理事、城市地理專業委員會主任委員。

 

ABOUT THE SEMINAR

智慧城市是人本城市與信息城市有機结合的產物,是中國城市研究與規劃管理變革的重要方向。本研究基於北京市郊區居民GPS调查数據,分析中國城市居民的時空間行為特徵與機理,構建城市居民智慧出行服務平台,創新基於時空間行為的智慧城市研究方法論並探索其在未來中國城市規劃體系構建和城市管理中的應用。

 

Prof. Chai Yanwei

Peking University

 
 
Copyright ©2013 Centre for China Urban and Regional Studies, HKBU. All rights reserved.